) למה בחרת ללמוד בפקולטה
הפקולטה להנדסת תעשיה וניהול מזמינה סטודנטים להנות מחוויה מולטי-דיסציפלינרית ייחודית. בפקולטה קיימים שטחים שונים, כמו למשל מדעי הנתונים, מדעי ההתנהגות והניהול, סטטיסטיקה, אופטימיזציה, מערכות מידע ועוד. שיתופי פעולה בין השטחים מהווים קרקע פוריה למחקר פורץ דרך המשלב תחומי ידע שונים. האינטגרציה בין דיסציפלינות היא מפתח לחדשנות, ובפקולטה שלנו עושים זאת הלכה למעשה.
2) באיזה תכנית אתה לומד/למדת ומדוע היתה מוצלחת/מה היה מוצלח בה
אני לומדת בתכנית מדעי ההתנהגות והניהול – תכנית המשלבת שלושה מסלולים: (1) התנהגות ארגונית, (2) קוגניציה וחוויית משתמש ו-(3) שיווק והתנהגות צרכנים.
בעיני התכנית מוצלחת בגלל מגוון התכנים שסטודנטים נחשפים אליהם במהלך התואר. התכנית מאוד ורסטילית, כך שמי שהתחיל ללמוד במסלול מסוים יכול לעבור למסלול אחר במהלך הלימודים, כמו גם לעבור בין מנחים. העקרון המנחה הוא למצוא נושא שמעניין אותך לעבוד עליו כסטודנט מחקר, משם – כל ההזדמנויות פתוחות.
3) מהם הכלים שקיבלת
קיבלנו כלים תיאורטיים ומתודולוגיים מאוד חזקים כבר בשנה הראשונה ללימודים. השימוש בשיטות התכנות וניתוח הנתונים משרתות אותנו עד היום (הן באקדמיה והן בתעשיה) ולחלוטין מהוות יתרון לעומת בוגרים של מסלולים דומים באוניברסיטאות אחרות. במקביל לתכנים התיאורטיים והמתודולוגיים, קיבלנו גם כלים מעשיים באמצעות קורסי פרקטיקה והתמחויות קיץ.
4) ספר קצת על תשתית ההוראה והמחקר, כדאי להתייחס גם לטכניון ולא רק לפקולטה
סטודנטים למחקר בטכניון מקבלים הזדמנות אמיתית להכנס לעולם המחקר ולבחון את האפשרות לקריירה אקדמית. במרבית המקרים, סטודנטים למחקר מקבלים מהטכניון מלגה המאפשרת לא לעבוד מחוץ לאקדמיה ולהקדיש את הזמן למחקר. במקביל, יש המון הזדמנויות הוראה – למשל תרגול, בדיקת פרויטים ואפשרויות חניכה נוספות – כמו למשל ליווי של צוותי עוזרי מחקר, ליווי פרויקטי גמר וכו'. כמי שפועל במתכונת זו, הטכניון מאוד דומה לאוניברסיטאות מחקר בעולם, בהן הסטודנטים לתארים מתקדמים מעורים מאד בחיי המחקר וההוראה במוסד.
5) יחס חברי סגל לסטודנטים מבחינת תמיכה אקדמית, הוראה ,הנחיה ,מחקר ויחס אישי,
הפקולטה שלנו מאופיינת ביחסים מצוינים בין סגל וסטודנטים. סטודנטים מקבלים מקום משמעותי וקולם נשמע, הם לוקחים חלק בפעילויות פקולטיות ומחקריות, ארגון כנסים, ארגון ימים פתוחים ועוד. כדוגמא ליחסי ההדדיות הראויים לשבח, הדיקן וראש המנהל מזמינים נציגי סטודנטים לפגישות תקופתיות בהן הם מתייעצים איתנו על תהליכים והחלטות ומעוניינים לשמוע מאיתנו אילו דברים היינו רוצים לקדם או לשנות. האג'נדה היא כזו שבה הסטודנטים הם שותפים מלאים – מה שיוצר חיבור משמעותי של הסטודנטים לפקולטה, ושל הפקולטה לסטודנטים.
6) חיי החברה בפקולטה
המשתלמים בפקולטה שלנו נהנים מחיי חברה מדהימים. מעבר לכך שכולנו חברים טובים, אנו מארגנים ערבי פתיחת וסוף שנה הכוללים מגון פעילויות, למשל באולינג, ערב קריוקי וג'אם, ערב פיצות וכו'. בנוסף, הפקולטה הקימה לאחרונה חלל משתלמים וחלל דוקטורנטים מאובזרים בהם הסטודנטים יכולים לקיים פגישות, לנוח, לאכול, או לשנות את סביבת העבודה שלהם.
7) זיכרון טוב מהלימודים
המחקר שלי עוסק בצוותי יזמים, במסגרתו צוות המחקר ואני מנסים לנבא הצלחה יזמית בשלבים מוקדמים של פעילות המיזם. זכור לי מקרה בו תכננו איסוף נתונים גדול לאחד מהפרויקטים שלנו וחיפשנו מסגרות עמן נוכל לשתף פעולה. מתוך נסיון לשלב את זירת היזמות הטכנולוגית המפותחת שקיימת בטכניון – פניתי אל מארגני האקתונים במספר פקולטות, בניהן הפקולטה לרפואה, הפקולטה למדעי המחשב והפקולטה לארכיטקטורה. כל המארגנים אליהם פניתי (רובם היו גם כן סטודנטים לתואר ראשון, שני, או שלישי) הגיבו בהתלהבות ושמחו מאוד לשתף פעולה. בזכות הנכונות וההירתמות, הצלחנו לגייס מדגם גדול של צוותי יזמים ממגוון עשיר של תחומים. הדוגמא הזו ממחישה היטב את השילובים המיוחדים שנוצרים בטכניון ואת הנכונות לעבוד יחד. הסביבה הזו מאפשרת סינגריה חיובית שבה השלם גדול מסך חלקיו.
8) מה אתה עושה היום, או מה התכניות המקצועיות שלך לאחר שתשלים את הלימודים
כיום אני דוקטורנטית בפקולטה ומתכננת לצאת להשתלמות פוסט-דוקטורט לאחר מכן.
9) ספר קצת על פעילויות חוץ לימודיות
במהלך הלימודים לקחתי חלק בפעילויות חוץ לימודיות רבות. בניהן, יצאתי למשלחת דיקן הסטודנטים, במסגרתה ביליתי מספר שבועות בארה"ב ופגשתי גורמים רבים במטרה לגייס או לשמר את תמיכתם בטכניון, אני לוקחת חלק בצוות מרכז הידע לחדשנות בו אנו מעבירים ידע מהאקדמיה לתעשיה במטרה להזין תהליכי חדשנות חוצי ארגון ותעשיות, אני שותפה בצוות המחקר של מרכז היזמות הטכניוני בו אנו אוספים מידע על פעילויות יזמיות (למשל, תכנית ביזטק ליזמות) במטרה לנבא ביצועים יזמיים וכמו כן, אני חלק מנציגות הסטודנטים של שטח מדעי ההתנהגות והניהול ותארים מתקדמים בתעשיה וניהול. לסיום, אחת הפעילויות שלקחתי בהן חלק לאחרונה היתה ליזום ולארגן את אירוע ה-TEDxTechnion הראשון בטכניון. מרעיון שהגינו יחד, דניאל אלטמן (דוקטורנט נוסף) ואני, נוצר אירוע שלם בתמיכה מלאה של הפקולטה, הכולל התגייסות של כוח אדם (סגל וסטודנטים יחד), גיבוי תקציבי מלא של הפקולטה, גיוס ספקים חיצוניים ואופרציה תפעולית שלמה. האירוע רשם הצלחה מסחררת והוא דוגמא מצוינת לאופן שבו סגל וסטודנטים יחד מרימים יזמות בפקולטה שלנו וגורמים לדברים לקרות.
10) האם היית חוזר על הבחירה
חד משמעית